Blog

Heb je een haat-liefde relatie met eten? Verander dit nu!

January 16, 2017

 Hoe goed is jouw relatie met eten? Eet je vaak of teveel als je geen honger hebt? Of ben je altijd bang om aan te komen? Zou je dat willen veranderen? Sta dan eerst een stil bij je eigen eetpatronen en ontdek waarom zelfcontrole of lijnen niet het antwoord is.

 

Herken je eetpatronen


Voor veel mensen is het doorbreken van vertrouwde patronen zo ongeveer het moeilijkste wat er bestaat. De eerste stap van verandering begint met het herkennen van je patronen! 

 

Eet je gedachteloos?


De meeste mensen die te veel eten doen dat vooral onbewust:
- Ze eten als er wat te eten is
- Ze eten snel, zonder echt te proeven
- Ze eten en combineren dit met TV kijken, of andere afleidingen
- Ze nemen nog een extra portie, al hebben ze genoeg gehad
- Ze eten automatisch hun bord leeg

 

Herken je hier iets in?

 

Kun je verleidingen moeilijk weerstaan?

 

 

Is het zien van taart, het ruiken van vers gebrande noten of het gekraak van chips al genoeg om je over te geven? Al heb je net gegeten of wil je eigenlijk wat afvallen. Toch moet je er van eten. Dit noemen we extern gericht eten.

 

Heb je een patroon van lijnen en jo-joen?

 

Gooi jij jezelf vaak in de strijd tegen de kilo's? Misschien ben je gewend van dieet naar dieet te hoppen. En daarna jezelf met alles wat  'verboden' is vol te proppen?

 

We geloven zo graag in wonderen. Maar zoals het bij de meeste mensen gaat, weeg je nu wellicht meer dan voor dat je ooit aan het dieet begon. Je zit in een patroon gevangen van vechten tegen tegen de kilo’s,  de calorieën en tegen jezelf. Het is een denken in "alles-of-niets". Een mindset die je helaas niet ver brengt en zeker geen duurzame resultaten.

 

Heb je een patroon van emoties weg-eten?

 


Nogal wat mensen ontdekken een relatie tussen hun gevoelens en hun eetpatroon. Anderen hebben dat weer niet. Herken je bij jezelf de neiging om meer te willen eten als je verdrietig, boos, moe of gefrustreerd bent. Of als je stress ervaart? Een beetje hebben we dat allemaal wel en dat is geen probleem. Maar als eten voor alles "de oplossing" is, kun je er wel last van ondervinden.


Stap 1: is dit bij jezelf te herkennen! Vervolgens dit te erkennen en te ontdekken wat je echte verlangen is. Want vaak zit onder de zin in eten een andere behoefte die niets met eten te maken heeft. 

 

Hoe beter je je zelf kent en weet waar je echt naar hongert, des te sneller zul je van Overgewicht naar Evenwicht gaan

 

 

  

Onder het motto "zonder strijd je kilo's kwijt" coach ik jou naar een helpende mindset, een van mijn specialiteiten. 
Met deze methode krijg je bovendien een betere relatie met eten en met je lichaam.
Je leert nog meer te genieten van eten.
En zo nodig leer je anders met emoties om te gaan in plaats van ze weg te eten. 
Juist het probleem bij de wortel aanpakken is nodig voor duurzame resultaten.
Je relatie met eten, je lichaam en jezelf wordt weer gewoon en prettig. Om van te genieten, zoals het bedoeld is. 

 

Maak nu een afspraak

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Featured Posts

Afvallen met Weinig Moeite? 5 dingen die je moet weten

September 23, 2016

1/1
Please reload

Archive
Please reload

Follow Me
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon